Deze presentatie kan je deze week op het prikbord zien:
25/10/2013
De voorbije week werkten we rond "Griezelen". Hieronder enkele sfeerbeelden.
16/09/2013 – 20/09/2013
Beste mama, papa, opvoeder,
Deze week werken we rond het thema “Ik ruim alles netjes op”. Opruimen is niet altijd even makkelijk. We leren deze week ons speelgoed te sorteren en netjes op te bergen.
Tips:
- Betrek je peuter/kleuter bij het opruimen thuis. Laat hem bijvoorbeeld zijn eigen speelgoed opruimen.
- ’s Avonds het speelgoed opruimen brengt rust in huis.
- Er bestaat schoonmaakgerei op peuter/kleutermaat. Werken met klein gereedschap is anders dan werken met groot materiaal.
09/09/2013 – 13/09/2013
Beste mama, papa, opvoeder,
Deze week werken we rond het thema, “Ik en mijn vriendjes”. Na een weekje onze weg te zoeken op school en in de klas leren we ook de vriendjes in de klas beter kennen. Ook Jules en Kroko (onze 2 klaspoppen) komen ons vergezellen in ons klasje.
Ook merken we dat het afscheid nemen niet steeds even vlot verloopt. De ene peuter/kleuter kan beter afscheid nemen dan de ander. Soms kan het wenen ’s ochtends zelfs weken duren. Deze situatie is moeilijk voor jou en je kind. Als ouder kan je je peuter/kleuter van dit vervelend gevoel afhelpen. Tips:
- Probeer zelf niet treurig te kijken. Wees rustig en laat je peuter/kleuter merken dat je er vertrouwen in hebt.
- Zeg je kind niet dat het niet mag wenen. Wenen is een immers een manier om emotie te tonen. - Vertel wat je gaat doen terwijl je peuter/kleuter op school blijft.
- Maar vooral: zeg tegen je kind dat je weggaat en hou het afscheid kort. Geef een zoen en verlaat het gezichtsveld van je peuter/kleuter.
02/09/2013 – 06/09/2013
Beste mama,papa, opvoeder,
Deze week werken we rond het eerste thema, “Dag school”. Het thema is vooral bedoeld om de kleuters zich goed te laten voelen op school en in de klas.
Tips:
- Stop een aandenken (lievelingsknuffel, fopspeen, doekje, foto van jezelf, …) in de boekentas van je peuter/kleuter.
- Probeer om samen met je peuter/kleuter de schooltas te maken. Vertel wat je erin stopt en waarom.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten